I död och lust, till dess att kärleken till flaskan skiljer oss åt En samling poesi skriven av en alkoholist
-
- Taschenbuch ausgewählt
- eBook
-
Sprache:Schwedisch
Fr. 25.90
inkl. gesetzl. MwSt.,
-
Kostenlose Lieferung ab Fr. 30 Einkaufswert
Schweiz & Liechtenstein:
Versandkostenfrei ab Fr. 30.00
Versandkosten bis Fr. 30.00: Fr. 3.50Andere Lieferländer
Fr. 18.00 unabhängig vom Warenwert
Beschreibung
Produktdetails
Einband
Taschenbuch
Erscheinungsdatum
11.08.2014
Verlag
BoD – Books on Demand – SchwedenSeitenzahl
160
Maße (L/B/H)
19/12/1.1 cm
Gewicht
177 g
Auflage
1. Auflage
Sprache
Schwedisch
ISBN
978-91--7463542-3
Det är dags att vi öppnar ögonen, ser dom som står bredvid, som bara kan se på när sin nästa sakta tar sitt liv. På varje alkoholist finns ett tjog till som drabbas, barn som vuxna.
Skriver mycket om kärlek, hat och sorg.
Om passion, leken med kärleken, nakna kroppar och erotik.
-Kärlek är något fint, men det är tabu att prata öppet om
"Du är en riktig inspiration för mig, jag själv är uppvuxen med alkoholism i familjen vilket har lett till att jag har druckit några glas för mycket och därefter fått blackouts. Igår tog jag steget att sluta med alkoholen helt eftersom att jag kände sug varje dag och vaknade alltid upp med ångest dagen efter, riktigt mycket ångest.
Det var ett väldigt stort beslut för mig, och ett jobbigt beslut. Men när jag läser det du skriver så känns allt mycket lättare och bättre!
Tack!"
-Anonym
Dikter som träffar en rakt i hjärtat! Som får en att le, känna smärta och
ilska men även den underbara känslan av kärlek och åtrå.
-Anonym fb
"Du är väldigt duktig på att med enkla ord beskriva en känsla. Du skriver språkligt! Ord som folk använder alltså, inte massa krångliga ord osv."
-Fb anv
Du förmedlar din smärta, din kamp, din längtan, dina känslor, dina erfarenheter o upplevelser på sådant sätt att jag inte klarar att läsa dem ibland.
Väldigt starkt, utlämnande, öppet, känsloladdat o framför allt - ärligt o rakt!
-Anonym
Jag läser allt du skriver här. Dina ord går in i hjärtat. Mycke eftertanke å starka känslor väcks. Du är så duktig på att skriva å att sätta känsla bakom orden. Ärligt å känslosamt. Fortsätt skriva.
- anonym fb
Dikter som går rakt in i hjärtat.
-anonym
Kundinnen und Kunden meinen
Verfassen Sie die erste Bewertung zu diesem Artikel
Helfen Sie anderen Kund*innen durch Ihre Meinung