Överstyr Om en utmattning
-
- Taschenbuch
- eBook ausgewählt
-
Form:Einzelkauf Download
-
Sprache:Schwedisch
Fr. 5.40
inkl. gesetzl. MwSt.Beschreibung
Produktdetails
Format
ePUB
Kopierschutz
Nein
Family Sharing
Ja
Text-to-Speech
Ja
Erscheinungsdatum
13.08.2019
Verlag
BoD - Books on DemandSeitenzahl
156 (Printausgabe)
Dateigröße
166 KB
Auflage
1. Auflage
Sprache
Schwedisch
EAN
9789178515202
Jag gick in i väggen, igenom den länge, länge och ut på andra sidan. Det hårdaste i väggen var jag själv!
Det var svårt att hoppa av Lutherkarusellen. Hoppa? Nej jag föll och föll. En stor bit av mig ville upp igen, men klarade inte av det. Den andra delen av mig fick då varsamt ta hand om den första, trösta.
Överstyr är mina erfarenheter och känslor nedtecknade i prosadikt-form, under den tid då jag drabbades av utmattningssyndrom och den därpå följande långa bergochdalbanan upp och ut ur tillståndet.
Jag fann att jag var tvungen att överge mitt vårdyrke. I dikten på sidan 112 beskriver jag det såhär:
Jag måste inte vara läkare längre men vägen därifrån GÖR ONT. Frustrationen i att det görs omöjligt för mig att vara läkare på grund av ekonomismen, de kraftslukande administrativa kraven, dumheterna, felsatsningarna ovanifrån och de etiska dilemman allt detta innebär för mig. Ledsen, förtvivlad, värdelös?
Så småningom nyorienterade jag mig och det blev ett glädjemöte med livet. Till dig som är nära, mitt i eller varit där:
Du är inte ensam och det finns hopp. Jag lovar dig.
Det var svårt att hoppa av Lutherkarusellen. Hoppa? Nej jag föll och föll. En stor bit av mig ville upp igen, men klarade inte av det. Den andra delen av mig fick då varsamt ta hand om den första, trösta.
Överstyr är mina erfarenheter och känslor nedtecknade i prosadikt-form, under den tid då jag drabbades av utmattningssyndrom och den därpå följande långa bergochdalbanan upp och ut ur tillståndet.
Jag fann att jag var tvungen att överge mitt vårdyrke. I dikten på sidan 112 beskriver jag det såhär:
Jag måste inte vara läkare längre men vägen därifrån GÖR ONT. Frustrationen i att det görs omöjligt för mig att vara läkare på grund av ekonomismen, de kraftslukande administrativa kraven, dumheterna, felsatsningarna ovanifrån och de etiska dilemman allt detta innebär för mig. Ledsen, förtvivlad, värdelös?
Så småningom nyorienterade jag mig och det blev ett glädjemöte med livet. Till dig som är nära, mitt i eller varit där:
Du är inte ensam och det finns hopp. Jag lovar dig.
Kundinnen und Kunden meinen
Verfassen Sie die erste Bewertung zu diesem Artikel
Helfen Sie anderen Kund*innen durch Ihre Meinung